Управляващият орган на ОПИК обяви процедурата за подбор на проекти BG16RFOP002-2.089 „Подкрепа за малки предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“ за обществено обсъждане. Крайният срок за подаване на предложения и възражения е 16 октомври като се очаква тя да бъде отворена за кандидатстване в края на месеца.
Ето някой от основните параметри:
Бюджет на процедурата: 78 млн. лв.
Цел на процедурата: Осигуряването на оперативен капитал за българските малки предприятия, реализирали оборот над 500 000 лв. за 2019 г., за справяне с последиците от пандемията COVID-19.
Режим на държавна/минимална помощ:
- Помощ под формата на преки безвъзмездни средства съгласно раздел 3.1 от „Временна рамка за мерки за държавна помощ в подкрепа на икономиката в условията на сегашния епидемичен взрив от COVID-19″ от 19.03.2020 г.
ИЛИ
- Помощ „de minimis“ съгласно Регламент (ЕС) № 1407/2013 на Комисията от 18 декември 2018 г. – Общият размер на помощта „de minimis“, предоставена на едно и също предприятие, не надхвърля левовата равностойност на 200 000 евро (391 166 лв.) за период от три бюджетни години.
Допустими кандидати:
- да са юридически лица или еднолични търговци, регистрирани съгласно Търговския закон или Закона за кооперациите;
- МАЛКИ предприятия съгласно Закона за малките и средните предприятия и Препоръка на Комисията от 6 май 2003 г.;
- да имат минимум две приключени финансови години (2018 г. и 2019 г.), в рамките на които да са извършвали стопанска дейност;
- към 31 декември 2019 г. да не са в затруднено положение;
- да имат подадена Годишна данъчна декларация за 2019 г. пред НАП и Годишен отчет за дейността за 2019 г. към НСИ;
- да нямат задължения към общината и държавата повече от 1 на сто от сумата на годишния им общ оборот и повече от 50 000 лв.;
- са реализирали оборот за 2019 г. равен на или надвишаващ 500 000 лв.;
- не са недопустими кандидати съобразно демаркационната линия с други планове и програми, финансирани със средства на ЕС;
- са регистрирали общо за три избрани от тях месеца в периода от 01.02.2020г. до месеца, предхождащ месеца на кандидатстване, средноаритметичен спад от поне 20% спрямо средноаритметичния оборот за същите три месеци за 2019 г.
Не са допустими за кандидатстване фирми:
- Предприятия, кандидатстващи за финансиране на дейности за преработка и/или маркетинг на горски продукти;
- Предприятия от сектор рибарство и аквакултури;
- Предприятия от сектор С:
10 Производство на хранителни продукти
10.1 Производство и преработка на месо; производство на месни продукти, без готови ястия
10.2 Преработка и консервиране на риба и други водни животни, без готови ястия
10.3 Преработка и консервиране на плодове и зеленчуци, без готови ястия
10.4 Производство на растителни и животински масла и мазнини
10.5 Производство на мляко и млечни продукти
10.6 Производство на мелничарски продукти, нишесте и нишестени продукти
10.81 Производство на захар
10.83 Преработка на кафе и чай
10.84 Производство на хранителни подправки и овкусители
10.91 Производство на готови храни (фуражи) за селскостопански животни
11.02 Производство на вина от грозде
11.03 Производство на други ферментирали напитки
11.06 Производство на малц
- Предприятия от сектор К „Финансови и застрахователни дейности“ и от раздел 92 „Организиране на хазартни игри“;
- Предприятия, кандидатстващи за финансиране на икономическа дейност, свързана с производството, обработката и продажбата на тютюн и тютюневи изделия съгласно чл. 3, ал.3 на Регламент (ЕС) № 1301/2013.
Безвъзмездно финансиране
- 100% от допустимите разходи по проекта
- Максимален размер на БФП: 50 000 лв.
Срок на проекта: 3 месеца максимум
Допустими за финансиране са дейности: Дейности, необходими за преодоляване на недостига на средства или липса на ликвидност, настъпили в резултат от епидемичния взрив от COVID-19.
Допустими за финансиране разходи:
- Разходи за закупуване на суровини, материали и консумативи, предназначени за влагане в дейността с цел произвеждане на продукция или услуги;
- Разходи за външни услуги (вкл. режийни разходи);
- Разходи за персонал (вкл. разходи за брутна работна заплата и разходи за осигурителни и здравни вноски за сметка на работодателя).