Агенция по вписванията стартира шест нови електронни услуги, които са достъпни чрез единния портал на ведомството. Порталът бе обновен миналото лято като обедини управляваните от ведомството регистри – Търговския регистър, Имотния регистър и този за юридическите лица с нестопанска цел. С това се финализира проектът за надграждане на Имотния регистър, чиято цел бе да подобри обслужването на бизнеса и гражданите, да допринесе за вътрешното интегриране на системите и да въведе нови електронни услуги.
Кои са новостите, предлагани на сайта на Имотния регистър?
Новите услуги включват издаване на заверен и незаверен препис от вписан акт, издаване на удостоверение за лице и имот, издаване на удостоверение за лице и имот за определен период. Всички те могат да бъдат заявени на сайта на Имотния регистър. За да бъде изпълнена заявка за някоя от услугите са необходими: регистрация, валиден електронен подпис (КЕП) или персонален идентификационен код (ПИК), попълнена съответната е-форма от сайта на Имотния регистър, в зависимост от желаната услуга и заплатена държавна такса през системата на Epay.
Как да си направим регистрация на сайта на Имотния регистър?
За да имате достъп до е-услугите, задължително трябва да имате направена регистрация в сайта. В единния портал е предоставен видео урок, който показва стъпките при регистриране на потребителски профил – въвеждане на електронна поща, имена и парола.
Как да получим достъп до новите електронни услуги, предлагани на сайта на Имотния регистър?
След като влезете в профила си и изберете опцията „Услуги в имотния регистър”, ще видите че новите услуги са разделени в две категории: „Заявления за издаване на удостоверения”, където са включени четири нови опции – Издаване на удостоверение за имот и/или за лице, както и такива за определен период, и втората категория „Преписи от актове, вписани в службите по вписвания по Закона за кадастъра и имотния регистър и Правилника за вписвания”, където може да заявите издаване на незаверен или заверен препис от акт.
Важно е да се отбележи, че незавереният препис може да бъде заявен и получен електронно, докато завереният препис може да се получи само на място в агенцията. Относно заявленията за издаване на удостоверения за лице и имот, както и за определен период, потребителите могат да посочват по какъв начин искат да получат документа – електронно или на място в служба по вписвания. Единствената разлика е, че издаването на удостоверение за имот отнема от 3 до 7 работни дни, в зависимост от предпочитанията на заявителя, докато за издаване на удостоверение за лице, потребителите могат да избират срок за предоставяне от 8 работни часа до 7 работни дни.
Подробна информация за достъпа до новите услуги може да получите тук.
Инфомация за други новости при електронните услуги в държавната администрация може да намерите тук.